Welcome to my world. Be nice here. +Follow | Dashboard
Dream High
entryaboutstuff




Cube Craziness
Monday, 2 July 2012 | 8 comment(s)
Assalamualaikum,

[Video source for gif;YouTube]

Apa khabarrrrrrr u olls ? I oll sehat je, alhamdulillah. Ceh, english berterabur mcm pasir.
Berapa abad dh aku tak post ni ? Hehe. Minggu lepas habis dohhh exam i'dadi..ngee~lega rase. For every paper tu dlm 1h-1hr30mins, dlm setengah jam aku dh siap buat. Ape lagi..tido lah ! Mujur ayaq liur basi tak kuor. Tapi after beberapa hari aku rase bosan asyik tidooo ja..
Tiba2 muncullah idea genius ! Iaitu........main rubik's cube ! Muahaha. Heran ape aku, bawak masuk jelah cube tu dlm dewan :P Cg yg jage exam nampak mcm tak marah je. So, dengan slamber rock yang rileksnya aku main. Lalu trend itu menjadi ikutan rakan2 ku. Hahaha
Sebenarnye an, aku baru tahun ni pandai seleseikan mainan yg dipanggil rubik's cube. Kalu sebelum ni yg aku tahu buat hancor je. Kisahnya bermule apabila, sorang kawan ni, Aimi, bawak cube die ke sekolah. And aku tengok die blh solve bende tuh. Aku kate 'OME *oh my english/oh mak engkau* ! Pandainye awk buat !!! Fuyoooh... [P/s: Aku tak kate mcm tu pun, dah aku tak engat ape yg aku teriak kt die, reka jelah. Hehe] N then aku tgk Muhaimin main plk. Laju ah die ! Sap sup sap sup boom ! Siap. My face was like o.0
Pastu terdetik lah di hati ini untuk belajar buat jgk. Aku mintak Aimi ajar. Ding ding dong ring ding dong, tak lame lepas tu. Aku pun dah boleh buat. Happy2 :)
Jadi aku nak ucap terima kasih yang sangat kepada rakan2, kawan2 dan sahabat2 yang telah menolong ambe dalam proses pembelajaran ini yeah ? Thank you sooo much. Syukran jazilan. Komawo. Muchas gracias. Merci beaucoup 
Selain drpd tunjuk ajar from kawan2. Aku ade jugak tgk video tutorial kt youtube. Zaman skrg ni. Semua informasi di hujung kuku kan ? :P Bukan hujung jari dh sbb senang sangat. So, setakat ni aku memiliki dan boleh menyelesaikan cube 3x3x3 & cube 4x4x4. Due2 ni aku beli kat petrosains. Kat kedai biase pun ade, aku saje je beli kat situ. Hoho

Ok, that's all for now. Bye~

Pssst...korang nk tau, form 3 kelas izzah & karomah kebanyakannya pandai main cube. Kelas lain ade jugak tapi aku tak tau sangat.
Kebanggaan sekolah al-falah der. Haha ^^

Labels: , , ,




Older Post . Newer Post